بهترین کلید هوشمند

بهترین کلید هوشمند بازار ایران، کدام است؟

سرعت رشد تکنولوژی، سرسام آور است. روزی نیست که در هر شاخه ای از صنعت، محصول جدیدی معرفی نشود. صنعت اینترنت اشیا هم از این قاعده استثنا نیست. تا چند سال پیش هیچ کس تصور نمی‌کرد بتوان از کیلومترها دورتر، خانه را تحت کنترل داشت. (چراغ ها را خاموش یا روشن کنیم، درب را برای شخص مورد باز کنیم و یا پرده ها را کنار بزنیم، آن هم فقط با تاچ کردن صفحه موبایل!)

اما امروز، نه تنها همه این کارها امکان پذیر است، بلکه اینقدر تنوع محصولات و کاربردهای آنها زیاد شده که انتخاب بهترین و مناسب ترین گجت، کاری دشوار به نظر می‌آید. در دنیای پر رقابت امروز، همه این ادعا را دارند که بهترین هستند، اما واقعا هیچ بهترینی وجود ندارد!

بنابراین دنبال بهترین کلید هوشمند در بازار ایران نباشید، چون هر کلید با هر برندی که موجود هست، علاوه بر مزیت هایی که دارد، نقطه ضعف هایی هم خواهد داشت و هیچ چیز ایده آل نیست.

پس اگر می‌خواهید بهترین کلید لمسی هوشمند را برای خانه یا محل کار خود انتخاب کنید، از دستورالعمل ساده زیر پیروی کنید تا در نهایت، رضایت خاطر شما فراهم شود.

قبل از سخنی این نکته را بیان کنم که همکاران ما در تجهیزات هوشمند Benica، با کمال میل پاسخگوی سوالات شما هستند تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید، علاوه بر آن، خواندن راهنمای زیر برای انتخاب بهترین برند کلید لمسی، توصیه می‌شود.

بهترین کلید هوشمند

راهنما

1.. کیفیت ساخت

حتما این موارد را از فروشنده بپرسید:

  • آیا کلید ضد آتش است؟
  • ضد آب چطور؟
  • و اینکه آیا شیشه کلید، ضد خش می‌باشد یا با اولین برخورد اشیا فیزیکی، بر روی آن خط می‌افتد؟

2.. نحوه نصب فیزیکی

آیا برای نصب کلید، باید زیر ساخت سیم کشی ساختمان تغییر کند؟

مثلا اندازه قوطی های کلید سنتی، مناسب کلید هوشمند است؟ یا باید قوطی جدید جایگزین شود؟

3.. کنترلر مرکزی

این، یک گزینه دلخواه است.

  • اگر از کنترلر مرکزی استفاده کنید، هزینه ها بیشتر می‌شود، اما مزیتی که دارد این است که حتی در صورت قطع اینترنت، سیستم هوشمند خانه به کارکرد خود ادامه می‌دهد، زیرا کنترلر مانند یک سرور مرکزی عمل کرده و دستورات لازم را از طریق امواج وای فای به تجهیزات ارسال می‌کند. (نکته ← گفتیم حتی در صورت قطع اینترنت، سیستم کار می‌کند و می‌تواند دستورات را ارسال کند، اما مد نظر داشته باشید اگر در محیط حضور نداشته باشید، نمی‌توانید دستور جدیدی برای سیستم ارسال کنید، زیرا اینترنت متصل نیست، در نتیجه راهی برای ارتباط با کنترلر ندارید، ولی اگر در محدوده نزدیک به کنترلر باشید، هیچ مشکلی وجود ندارد)
  • اگر از کنترلر مرکزی استفاده نکنید، هزینه های نصب و راه اندازی اولیه به مراتب کمتر می‌شود، اما مزیت کارکرد حتی در صورت قطع اینترنت را، از دست خواهید داد.

4.. قابلیت اجرای سناریو (برنامه پذیر بودن)

تقریبا اکثر کلیدهای موجود در بازار ایران، از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. شما می‌توانید برنامه زمان بندی دلخواه خود را برای کلید تعیین کنید، به عنوان یک مثال ساده، کلید هوشمند پرده برقی را طوری تنظیم می‌کنید که هر روز صبح ساعت 10، پرده ها را کنار بزند تا نور کافی به گیاهان داخل خانه برسد، سپس ساعت 10.30، پرده را به حالت اولیه برگرداند، بدون دخالت شما!

5.. پروتکل اجرایی و هماهنگی با سایر تجهیزات

در هوشمند سازی خانه، از پروتکل های متفاوتی استفاده می‌شود، (zigbee)، (knx)، (wifi)، و موارد دیگر. به زبان ساده، پروتکل یعنی شیوه ارتباطی تجهیزات هوشمند با یکدیگر.

این نکته را مد نظر داشته باشید که اگر تصمیم به هوشمند سازی قسمتی از خانه را گرفتید، از تجهیزاتی استفاده کنید که پروتکل آنها عمومی تر است و بیشترین استفاده را دارد، بدین ترتیب در آینده اگر خواستید بقیه خانه را هم هوشمند کنید و تجهیزات دیگری استفاده نمایید، مشکلی از بابت ارتباط بین تجهیزات به وجود نخواهد آمد.

6.. تعداد سر خط روشنایی مورد نیاز

فرض کنید شما فقط به چهار خط روشنایی نیاز دارید، دو خط پذیرایی، دو خط آشپزخانه، بنابراین بهترین گزینه استفاده از دو عدد کلید دو پل می‌باشد، بدون کنترلر مرکزی، تا بتوانید با کم ترین هزینه، خواسته خود را برآورده کنید.

پس قبل از هر اقدامی، به طور واضح مشخص کنید که به چه چیزهایی نیاز دارید.

  • آیا می‌خواهید کولر آبی را هوشمند کنید؟
  • آیا می‌خواهید اتاق ها، پذیرایی و آشپزخانه، روشنایی هوشمند داشته باشند؟
  • آیا نیاز به دیمر دارید؟
  • یا نیاز به کلید تبدیل؟

7.. پشتیبانی و گارانتی

شاید مهم ترین مورد از بین موارد ذکر شده، همین باشد، پشتیبانی و گارانتی!

شرکت های هوشمند سازی موظف هستند این خدمات را به بهترین شکل ممکن ارائه دهند، در غیر این صورت، گزینه مناسبی برای همکاری نخواهند بود.

8.. قیمت

و آخرین مورد، قیمت است.

وقتی تمام موارد بالا را بررسی کردید، در نهایت به مقایسه قیمت بپردازید و مناسب ترین را انتخاب کرده و از هوشمند سازی خانه خود، لذت ببرید.

بهترین کلید هوشمند

دیگران سرچ کرده‌اند:

بهترین کلیدهای لمسی، بهترین کلید های لمسی، بهترین مارک کلید هوشمند

جستجو مطالب
جستجو کردن
جدیدترین مطالب
جدا کننده
عضویت در خبرنامه